Çiçek Ekmek Tarifi


Malzemeler
1 su bardağı sıcak su
1 su bardağı soğuk süt
Yarım su bardağı sıvı yağ
1 yemek kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 yemek kaşığı kuru maya
4 bardak un

Üzeri için
2 yemek kaşığı yoğurt
Susam, çörekotu, çekirdek, haşhaş, kepek, yulaf vs. hangisini arzu ederseniz.

Yapılışı
1- Su, süt, toz şeker ve maya ile karıştırıp ve üzeri köpük köpük olana kadar (havanın sıcaklığına göre 10-15 dakika) bekletiyorum.
2- Unun 1 bardağını ayırıp geriye kalan tüm malzemeleri karışıma ekliyorum ve yoğuruyorum. En son ayırdığım unu da ekleyip hamurumu toparlıyorum.*
3- Üzerini bir bez ile örtüp hamur ilk halinin 2 katına çıkıncaya kadar (yine bulunduğunuz ortamın sıcaklığına göre 45 dakika ile 1 saat arasında değişiyor) bekletiyoruz.
4- Hamuru elimi sıvı yağ ile yağlayıp katlayarak gazını çıkartıyorum ve tekrar yaklaşık yarım saat beklemeye bırakıyorum.**
5-  Bekleyen hamuru 7 parçaya ayırıp yuvarlayarak aralıklı bir şekilde fırın tepsisine yerleştiriyorum. Yaklaşık 15 dakika da tepside bekletip üzerine çırpılmış yoğurt sürüyorum. 240 derece fırına atıp üzeri kızarıncaya kadar pişiriyorum.

* Ele yapışan bir hamur oluyor.
** Bu işleme 2. mayalama diyoruz hem ekmeğin daha çok kabarmasını hem de maya kokmamasını sağlıyor.

Not: Pişme sırasında fırının içerisine 1 kase su koyarsanız ekmeğiniz kabuk bağlıyor.